3 Şubat 2013 Pazar

Rahat


Düşünüyorumda bir eksik bir fazla yaşadıklarımız aslında. Çok da derin değil be abi, kasmamak lazım. Her şeye olduğundan fazla anlam yüklemeyi çok seviyoruz çoğumuz. "Yalnız benim başıma geliyor", "beni kimse anlamaz", "sen nerden bileceksin" tarzında cümleler sarf ediyoruz. Kendimizi özel hissetmek, kimsenin bizim gibi olmadığını düşünmek nasılda okşuyor egomuzu. Acıları en derin biz hisseder, en güzel eğlenceleri biz yaşarız. Bence kazın ayağı öyle değil sanki.

Sen anlatırsan ya ben anlarsam, ben hissederken, sen de hissedersen? İnsan değil miyiz sonunda ? Tamam ben anlamazsam, o anlar, o yaşamadıysa ben yaşadım aynısını yakınından uzağından. O kadar birbirimize uzak değiliz aslında, ama farkında değiliz ! Hayata gereğinden fazla anlam yüklememek gerekir keza kendimizede fazla anlam yüklememeliyiz. Asla bu bizim basit yaratıklar olduğumuzu düşündürmesin size. Basitlikten öte bi karmaşıklıktır, insanları birbirine yakın ya da uzak kılan. Bunun kaçımız farkındayız ?

Akıp geçiyor her türlü zaman. Düşünsende geçiyor, düşünmesende, üzülüyorkende, mutluykende, o hep bildiğini okuyor.

Çok kasmamak, kasılmamak lazım !  Seviyorsak seviyoruz o da bilsin, bende biliyim. Bırakalım Ahmetle, Ayşe de bilsin. Kimin kimden ne kadar artısı var şu hayatta. Kim kimi ne kadar iyi bilebilir, ne kadar o olabilir. İçiyorsan, kusmayıda biliceksin.  Bilmiyorsan, bilmiyorum demeyide.  Ben ne biliyorum şu hayatta? İnsanı bilerek başlamak kadar güzel şey var mı ? 

Kıyısından, köşesinden yaşamamak gerek hayatı. Seviyorsan hakkını vereceksin, mutluyken sınır çizmeyeceksin, istiyorsan yapacaksın, çekinmiyeceksin o ne der, şu ne der demeyeceksin. Kimle mutluysan onla takılacaksın. Neyi seviyorsan, onu yapacaksın. 

Ya da geçip gidince yıllar. Ulan ben ne yaptım, neden bunları yapmadım demeyeceksin !

Kirleneceksin, kirleteceksin.Yaşayacaksın, yaşatacaksın. Koşup yorulup, düşeceksin. Hata yapacaksın sonra bi daha hata yapacaksın. Hayatının bir anında, biri için vazgeçilmez olacaksın. Ama ne yaparsan yap ruhunu kirletmiyceksin. 

Eller kirlendimi yıkıyorsun çıkıyorda, ruhlar kirlendimi zor be abi ...

Cagatay Akcay