3 Şubat 2013 Pazar

Benim gibi bir sey


Her seyi acik ve net yazmaya calisacagim bu yazimda ama cok sevdigim bir dostumun soyledigi gibi, insan kendini anlatirken her seyi anlatmaz bazi seyleri kendine saklarmis.

Sizden biriyim ben, ama bir o kadarda sizden farkli. Zaaflarim var sizin kadar, kotu ozelliklerim var. Zor biri olmadim hic, cok acik oldum sadece. Insanlarin eksik yanlarini gordugum kadar artilarinada dikkat ettim ve arkadaslarimi hep o sekilde sectim.

Akilli olamadim hic bir zaman. Su kosullanmis hayatta, cogu insan gibi toplum normlarina uyamadim. Sabah 8 aksam 18 yapamadim. Cok zorladim kendimi. Kustum, kabuslarla uyandim, gelecek kaygilari sardi dort bir yanimi ama sizin gibi kabullenemedim. Evet belki gucsuz ve iradesizim, belki de kendimi ve yasamayi cok sevdigim icin istemedigim seyleri yapamiyorum. Secin koyun birini kart vizitimin ustune. Nasil isterseniz oyle dusunun.

Her zaman maneviyata maddiyattan daha fazla onem verdim. Aslinda cogumuz boyleyiz. Kimse ustune alinmasin bana maddiyatci diyor diye. Benim ki biraz farkli gercekten cok sade bir hayatla idare edebilirim. Hayata dair hic bir hirsim yok. Karakter meselesi abi bu kimi oyle, kimi boyle. Ben asiri uclarda hirssiz biriyim kariyer konusunda. Isin acikcasi cok ta sikimde degil be abi gittigi yere kadar gider, gitmezse kirilsin kadehler, kapansin kepenkler.

Benimle olacak kadinin beni deli gibi sevmesi lazim, katlanamaz yoksa bana. Hayir, hayir sevgilimin isini zorlastirmam. Onu cok severim, ihmal etmem, yalan soylemem, mutlu ederim, sevdigim kadinin her zaman arkasinda dururum o yuzden olmaz bizim anlasamamiz. Sadece onun istedigi sekilde bir erkek olamam, onun kalibina giremem. Aptallar cazibelerini kullanip  degistirmek ister erkegi, akillilar ise yavas yavas isler, yavas yavas degistirmeye calisir karakterini adamin. Sevgisini somurur. Aman ne kotu bir seydir bu. 

Kiminle beraber olucaksaniz o insani iyice taniyin. Tanimak icin caba sarf edin, her seyi zamana birakmayin. Ask genelde gecicidir. Buyu bozuldugu zaman suratlar hemen eksiyiverir. O insan size gore degilse, yaptigi ya da yapmadigi her sey bir anda gozunuze batmaya baslar. Sonra gozler disari cevrilir. O yuzden karakteri, yasam tarzi, istekleri ve beklentileri size uyan insanlarla birlikte olun. Zor olsada onu kovalayin. 

Sevdiklerimin sansli oldugunu dusunurum. Sevginin hakkini veririm. Sevgilim, dostum her kim olursa olsun seviyorsam eger bunu gosteririm. 

Sevin, sevisin, kizin, kufredin, hata yapin, eksik yapin, bozun, tamir edin, her seyi yapin ama sevdiginiz insana sevginizi gostermekten korkmayin !

Insanlar sevildiklerin farkinda olduklari  zaman degil, sevildiklerinin farkinda olmadiklari zaman usurler...

Cagatay Akcay