30 Ocak 2011 Pazar

Yalan Kadar Gerçek

Kaleye geçmiş 11 yaşında bir çocuk tanıdım
Biraz tombul ama boyunun uzayacağı belli
Gelecek zamandan habersiz geçip giderken saatler
Yalın sitesi apartmanların birisinin çatısında
Bir akşam saati
Sene 2004
Yazın en sıcak vakti
Bir delikanlı tanıdım
Henüz 17’sinde
Kalbinde kıpırtılar belki de ilk aşkın şarhoşluğu
Çatıda tartışmalar
‘’Led’’ diyişin çok taze üstünden
8 sene geçmiş olsa bile
Bir adam tanıdım Ankaraya gelmiş
Evimde balkonumda gelecekten umutlu
Bölümümü kazanmış soruları var aklında
Küçücük aklımla yardımcı olmaya çalıştım
Bir adam tanıdım ‘’ceza’ güzel müzik yapıyor
Çağatay dedi bana biraz şaşırdım
Kendimce yadırgadım
Bir adam tanıdım ‘’pes’’ te yenemediğim
Bir adam tanıdım
İçinde zerre kaypaklık yok
Bir adam tanıdım
Kalbi kendinden büyük
Bir adam tanıdım
Hiç aklımdan çıkmayacak olan
Sana darıldım, abine darıldım
Yanlış anladım, yanlış anlattım
Yanlış anlaşıldım
En gerçek olan şey yalandır bu hayatta
Yalan kadar gerçek yokluğun
Mersinde yağmur varmış
Her yerde toprak kokusu
Huzur içinde uyu Doğu

Ankara

Çok soğuk bugün…

Çağatay Akçay